THE DOCTOR SAYS

Läkaren på vårdcentralen ringde mig för en stund sedan.. Han sa att blodprovet inte visade om jag är glutenintolerant eller inte, och att det kunde bero på att jag inte har ätit något med gluten de senaste månaderna, och då har min kropp ställts om på det och glutenfritt är då "normalt" för min kropp. Så, om jag ska ta ett nytt blodprov så måste jag äta vanligt (alltså gluten) i några veckor för att min kropp ska "ställas om" eller vad man ska säga.. Men däremot så visade provet att jag inte riktigt tåler mjölk. Tåler och tåler, jag är känslig mot det, men det misstänkte jag redan. Men bra att jag fick svar på iallafall det - jag inbillar mig alltså inte.

Jag ska göra andra prover så fort som möjligt..  Och om jag ska göra ett nytt blodprov så måste jag äta vanligt i några veckor innan jag kan ta provet igen. Men det tror jag inte jag ska göra.. För om jag blir dålig så kommer jag alltså vara dålig i flera veckor, och hur roligt är det nu när det är studenttider och utomlandsresor osv? Nej, inga fler blodprov än, nu är det andra tester som gäller.


- Ja, det blir en lugn fredag, jag mår fortfarande inte rikgit bra. Igår skulle jag ta tempen, den visade 36 någonting. Kan man ens ha det undrade jag.. Man ska väl ha 37 någonting? Jag och pappa gissade iallafall på att den är sönder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, da. Det är inte roligt att ta felra blodprover. Se till & käka gluten då ra! ;)
Ha en härlig helg!

2008-05-16 @ 11:23:21
URL: http://runnergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0